1399/1/28   شاعر هفته   کدخبر: 113   نظر: 0   بازدید: 1206   خبرنگار: چاپ

يلدا-انگالي

[یلدا انگالی]

[یلدا انگالی]

-

يلدا اِنگالى، متولد ١٣٦٧/١٠/١٣ در تهران است. از سن ١٢ سالگى فعاليت رسمى خود را با همكارى با  مطبوعات معتبر ايران نظير نشريات پندار، همشهرى، خبرگزارى پانا و غيره آغاز نموده و در سن ١٤ سالگى عضويت در تحريريه نوجوان هفته نامه ى دوچرخه، در سن ١٥ سالگى رتبه اول جشنواره نوقلمان، و در سن ١٦ سالگى رتبه اول شعر در سطح مناطق چندگانه تهران را كسب كرده است.

راه اندازى كانون ادبيات باران دانشگاه سراسرى علوم اقتصادى در سن ١٨ سالگى از ديگر فعاليت هاى فرهنگى وى بود. فعاليت رسمى در حيطه ى ترانه و شعر محاوره را از سال ٨٩ و با شركت در جلسات خانه ترانه تحت مديريت زنده ياد دكتر يداللّهى و جلسات عصر شعر و ترانه تحت مديريت عبدالجبار كاكايى آغاز نموده، از اولين آثار منتشر شده ى وى در همان سال، همكارى با صدا و سيماى ايران به مناسبت نيمه شعبان و با آهنگسازى  حسين شريفى و خوانندگى امير اكبري بود. ادامه ى همكارى هاى وى با ورود به گروه \سرايش\ به مديريت و آهنگسازى مهرداد نصرتى و با حضورِ ترانه سراياني نظير حسين غياثى، مونابرزويى، حسين متولّيان، مهدى استخر و ساير شعرا و ديگر ترانه سرايان مطرح، مسير تازه اى از سرايش بر اساس ملودى را رقم زد . برگزيده جشنواره سراسرى ارسباران دربخش ترانه سال ٩١ ، برگزيده جشنواره سراسرى ارغوان سال ٩١-٩٢ و نامزد جشنواره بين المللى فجر در بخش شعر محاوره سال ٩٣ از ديگر رتبات كسب شده توسط وى است.  

مجموعه ترانه \زندگينامه\ زير نظر انتشارات فصل پنجم، بهار ٩٤، با هدف جمع آورى ترانه هاى مستقل وى از سال ٨٩ تا سال ٩٤ ، چاپ و منتشر شد. از ديگر كتبى كه شامل آثار مكتوب يلدا انگالى مى باشد ميتوان از مجموعه رباعى \نگاهى تازه به دريا\ به كوشش عبدالمجيد زنگويى، و مجموعه ترانه \دهه شصتي ها\ به كوشش عزيز عباسى نام بُرد.    

اخبار پیشنهادی

برچسب ها: یلدا انگالی

اشتراک گذاری :

مطالب مرتبط

    نظرات


    لطفا نظرات خود را به زبان فارسی بنویسید و از نوشتن آن با الفبای لاتین خودداری کنید.